נספח דרישות איכותכרמור טכנולוגיות מציגה נספח דרישות איכות

Skip Navigation Linksראשי : אודותינו : נספח דרישות איכות

נספח דרישות איכות

נספח א' - דרישות איכות מיוחדות לספקים

הגדרות:

1.1    המזמין  –  כרמור
1.2    ספק – ספק או קבלן משנה של מוצרים או שירותים המוזמנים ע"י המזמין.

דרישות כלליות :

2.1 מערכת ניהול האיכות
2.1.1    על הספק לקיים מערכת ניהול איכות בהתאם לדרישות ISO9001-2008 / AS9100C
2.1.2    למוצרים המיועדים ללקוחות תעופתיים הספק יעמוד בדרישות הפורטות בנספח זה.

2.2 סימון
2.2.1    החלקים יסומנו ע"פ הנדרש בשרטוט או במפרטים המפורטים ועל פי התקן הישים.
2.2.2    אישור חריגה:
2.2.3    ספק שמעוניין לקבל אישור חריגה יגיש בקשה בכתב. הבקשה תידון ב-המזמין ותאושר לפי הניתן, בחתימת מנהל בקרת איכות המזמין. לא יאושרו חריגות ללא אישור חתום ע"י המזמין.

2.3 אריזה שינוע ומניעת גופים זרים
2.3.1    הספק ימנע מפגיעה כלשהי במוצר בשלבי השינוע, היצור והאחסון.
2.3.2    החלקים יארזו באופן שימנע קורוזיה ופגיעות מכאניות.
2.3.3    החלקים יארזו באופן שיאפשר אימות ספירת חלקים ב-המזמין באופן מהיר וודאי.
2.3.4    על כל אריזה תודבק מדבקה המציינת את מהות המוצר, שם הספק וכמות החלקים המדויקת בחבילה.
2.3.5    לכל משלוח יצורפו דוחות ביקורת, חשבונית הכוללת את מספר ההזמנה מק"ט ומהד', לפחות.
2.3.6    לפני אריזת המוצרים או ביצוע תהליך יבדקו המוצרים לאיתור ומניעת גופים זרים FOD
2.3.7    במידה והוגדר מפרט אריזה ע"י הלקוח הסופי, יארזו החלקים בהתאם למפרט הלקוח.

2.4 עקיבות
2.4.1    במידה ולא צוין אחרת החלקים/החומרים יסומנו במספר מנת החלקים ויכללו עקיבות למנת חומר הגלם.
2.4.2    המוצרים או חומרים יסופקו ממנת חומר גלם אחת – במידה והחומרים/מוצרים יסופקו ממנות שונות – יש להפריד את האריזות והתיעוד הנלווה.

2.5 ביקורת מדגמית
2.5.1    במידה ולא מוגדרת ע"י הלקוח שיטת הדגימה לביקורת סופית הינה לפי  Squelia, רא"ר 2.5%
2.5.2    בכל מקרה שיטת הדגימה תתבסס על מספר קבלה 0 (c=0)

2.6 ניסה לאתר הספק
2.6.1    הספק מתחייב לאפשר לאנשי המזמין המוסמכים לכך, ו/או לנציג לקוח המזמין, ו/או לנציג ממשלתי להיכנס למבנה, ולספק מידע הקשור להזמנות המזמין. המזמין מתחייב לתאם ביקורים מראש עם הספק.

2.7 פעולה מתקנת
2.7.1    במקרה ונתגלתה חריגה בכרמור או אצל הלקוח, ישלח לספק דו"ח תקלה. דו"ח זה ימולא כראוי ויכלול הוכחה לביצוע פעולה מונעת (שתמנע חזרת החריגה בעתיד).
2.7.2    הדו"ח יוחזר להמזמין חתום תוך 10 ימי עבודה לכל היותר.

2.8 רשומות
2.8.1    תקופת שמירת הרשומות 7 שנים, אלא אם יש דרישה אחרת במסגרת ההזמנה או הלקוח הסופי.
2.9    לאחר תקופת שמירת הרשומות – יש לבקש אישור המזמין לפני השמדתם.

2.10 שרשור דרישות לקב"מ
2.10.1    העבודה המוזמנת תתבצע ע"י הספק. אין להעביר עבודה לקב"מ ללא אישור מראש ממנהל האיכות של המזמין
2.10.2    באחריות הספק לשרשר לקבלני המשנה את דרישות האיכות הרלוונטיות עבור הספק/קב"מ.

2.11 דרישות איכות לקוחות
2.11.1    דרישות איכות מיוחדות עבור הלקוח הסופי תקפים להזמנה עבור הלקוחות הבאים :
2.11.1.1    רפא"ל : דרישות אבטחת איכות מיוחדות להזמנה : 93.00.63
2.11.1.2    פריטים קרטיים ואופייני מפתח המפורטים בשרטוטים/מפרטים ינוהלו בהתאם לדרישות הלקוח הסופי ויצורפו להזמנת הרכש.

דרישות איכות מיוחדות בהתאם לפריט/טכנולוגיה

3.1  פריטים מכאנים
3.1.1    דו"ח ביקורת חלק ראשון – FAI
3.1.1.1    דו"ח זה יצורף למנת דגמים שתסופק לצורך אישור המזמין, לפני תחילת כל יצור סידרתי. הדוח ישקף את ממצאי הדגמים הנ"ל, ואת רמת הביצוע של היצור הסידרתי. הדו"ח יכלול את כל הפרמטרים המיוצרים, אמצעי המדידה, תוצאות המדידה, ותוכנית הדגימה בסדרה.
3.1.1.2    את הדוחות יש להגיש בטפסים של המזמין / או טפסי FAI של הספק (במידה והספק מוסמך לAS9100)
3.1.1.3    יש לציין בדו"ח את אמצעי המדידה – יש לרשום בדו"ח ערך נמדד בפועל.
3.1.1.4    אין לבצע שינוי בתהליך הייצור או במוצר ללא קבלת היתר בכתב מראש ממנהל איכות המזמין  לאחר אישור המוצר הראשון.
3.1.1.5    אין להעביר את העבודה לגורם שלישי  ללא קבלת אישור בכתב של המזמין.
3.1.1.6    תהליכים משלימים יבוצעו מול דרישות סעיף 3.3

3.2 חומרי גלם
3.2.1    אישור חומר גלם: יש לשלוח תעודת חומר גלם תעופתי C.O.A ממקור מערבי העונה לדרישות ההזמנה.
3.2.2    עבור חומרים המיועדים לרפא"ל, תע"א או אלביט יש לשלוח תעודות תיקוף במקור עבור הלקוח הסופי.
3.2.3    חומרים עבור לקוחות תעופתיים ללא אישור תיקוף במקור יאושרו ע"י המזמין והלקוח לפני הספקתם למזמין.
3.2.4    הספק יבצע תיקוף תקופתי לחומרי הגלם המסופקים במסגרת ההזמנה. במידת הצורך יספק את התיעוד הנדרש להמזמין.
3.2.5    חומר הגלם יסופק ממנת התכה אחת.

3.3 תהליכים מיוחדים
3.3.1    יש לבצע תהליכים רק אצל קבלני משנה מאושרים ע"י המזמין וע"י הלקוח.
3.3.2    למרות שהעבודה מתבצעת ע"י קבלני משנה שהוגדרו ע"י המזמין, האחריות על טיב המוצר, הבדיקות והמסמכים היא של הספק.
3.3.3    במידה ונדרש ע"י הלקוח הסופי או המזמין יסופקו עם החלקים דגמי בדיקה נלווים.
3.3.4    במידת הנדרש ובהתאם לדרישות המזמין, השרטוט, המפרט הישים  או הלקוח הסופי יבוצע תהליך לשחרור פריכות מימנית או תהליך טיפול תרמי. – דו"ח וגרף הטיפול יסופקו עם החלקים.

3.4 קשיחים
3.4.1    קשיחים יסופקו בליווי תעודת התאמה העונה על דרישות ההזמנה, הדו"ח יכלול את פרטי היצרן ומס' מנת הקשיחים.
3.4.2    הקשיחים יסופקו ממנת ייצור אחת ומיצרן אחד.
3.4.3    קשיחים עבור רפאל יסופקו בהתאם לדרישות PSF93.86.63.00

3.5 הימנעות וצמצום רכש פריטים מזויפים
3.5.1    במטרה לצמצם את הסיכון להספקת חומרים או פריטים מזויפים, על הספק לעמוד בדרישות הבאות :
3.5.1.1    הספק הינו יצרן או מפיץ מורשה של הפריט המסופק.
3.5.1.2    על הספק לקיים מערכת ניהול איכות העונה לדרישות AS9120/AS9100/ISO9001 ודרישות AS6174.
3.5.1.3    על הספק לתחזק שיטה אשר תבטיח עקיבות על שרשרת ההספקה של הפריטים / הרכיבים המסופקים מיצרן הרכיב עד לאתר המזמין.
3.5.1.4    על הספק לצרף להזמנה את כל המסמכים המוכיחים את עקיבות הרכישה.
עקיבות הרכישה תכלול: פרטי המעורבים בשרשרת ההספקה, מיצרן הרכיב המקורי ועד למקור הישיר שממנו נרכש הפריט.
3.5.1.5    על הספק לצרף לכל משלוח את אישור ההתאמה להזמנה (COC) המקורי שהונפק ע"י היצרן או המפיץ המורשה.
3.5.1.6    הספק יתחזק רשומות המעידות על עמידה בדרישות סעיף זה לתקופה המוגדרת במסגרת מסמך זה.

להורדת הקובץ בגרסאת PDF לחץ כאן

השארו מעודכנים והצטרפו לדפי האוהדים שלנו